Littlewhiteshadowssparkleandglitter

Jag drömde en natt för ett par dagar sedan att jag förklarade för några människor runt ett bord att livet är som ett vattenglas. Det är viktigt med syre för att kunna leva och det finns de i vattnet och ibland finns det bubblor i vattnet precis som det kan finnas livsbubblor i livet. Men hela tiden håller sig vattnet stilla inom själva glaset som ett skydd och en fasad precis som våra kroppar. Detta för att det inte ska rinna över och det håller oss i schakt så att besvär och problem inte skall uppstå. Ett glas kan sedan vara mer eller mindre öppet vid dess topp och de är precis som vi. De är svårt att dricka ur ett glas som nästan bara är en glaskula och saknar ett öppet hål och det är lättare att dricka och ta livet och få syret om glaset är mer öppet. Detta verkar kanske luddigt, men de är ju trots allt för mig ganska klart. Ibland är drömmer sjukt imponerande (och ibland hemska) och de är nog inte konstigt att mina magbesvär börjat bli bättre även om de gått och satt sig på andra ställen men de är bra. De är bra att ha vänner som tvingar en till saker man själv aldrig hade gjort! Det är också viktigt att klappa sig själv på axeln och säga "du är duktig" för bevisen finns trots allt där allt som ofta även om de är svåra att se själv ibland. Men Du är duktigt! 
/j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0